Holden Commodore V8 Supercar


Seguimos mostrando los distintos participantes en esta temporada 2013 del campeonato V8 Supercars Australiano y lo hacemos con el Holden VF Commodore. Se trata del modelo con mayor presencia en parrilla ya que contamos hasta con 15 unidades de un total de 28 participantes en el campeonato. Aunque es el máximo favorito para llevarse el título de nuevo, sobre todo el equipo Triple Eight Race Engineering (aka Red Bull Racing Australia), la llegada de nuevos contendientes al campeonato puede hacer que veamos una lucha por la victoria más abierta que el año pasado.



Vehicle Holden Commodore VF
Engine 5.0 litre naturally aspirated V8
Power Estimated 635+ bhp
Electronics Control MoTeC package including M190 ECU, Power Distribution Module, driver dash.
Transmission Control Albins ST6 6 speed sequential Transaxle with integrated spool differential.
Axles Control parts from Race Products
Clutch Triple plate carbon 7 and ¼ inch
Suspension Front Double wishbone suspension with adjustable damper and cockpit adjustable front anti-roll bar.
Rear Control Independent rear suspension with adjustable damper and cockpit adjustable anti-roll bar.
Brakes Front AP Racing 6 piston caliper, 395mm ventilated discs
Rear AP Racing 4 piston caliper, 355mm ventilated discs
Wheels Control Rimstock 18” x 11” forged aluminium 
Tyres Dunlop control tyre
Steering Control Colapsible Steering column from Woodward
Fire Extinguising System Control package from Lifeline
Windscreen Polycarbonate
Chassis and Rollcage Control design from Pace Innovations
Fuel Capacity (sprint/enduro events TBA and 112L
Weight 1400KG (With Driver)
Top Speed 298+ kph
0-100km/h TBA







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