Mercedes AMG C-Coupé DTM 2014


El último de los participantes en esta temporada 2014 del DTM es el Mercedes AMG C-Coupe DTM, un vehículo que evoluciona del C-Coupé de la temporada pasada y que ha de permitir a Mercedes volver a estar en la lucha por el título. Para ello cuenta con siete pilotos en pista repartidos en sus dos equipos (HWA Team y Mücke Motorsport). Se trata de un buen plantel de pilotos que mezcla experiencia en grandes competiciones (di Resta o Paffet) con juventud y ganas de triunfar (Juncadella o Wehrlein).

Al igual que sus competidores, este Mercedes ha mejorado notablemente el aspecto aerodinámico. El trabajo se ha centrado optimizar el flujo de aire desde el frontal hacia los laterales del coche y en la mejora del fondo plano y del difusor trasero. El lateral del vehículo ha cambiado notablemente con la inclusión de numerosas aletas además de utilizar el soporte del espejo retrovisor como elemento aerodinámico.


El hecho de contar con muchos elementos comunes como el chasis y el motor hacen que la igualdad en la categoría sea notable. A pesar de ello, hemos visto en las primeras carreras que este Mercedes no está a la altura de los Audi ni los BMW, por lo que tendrán que realizar numerosas mejoras sobre el coche para poder revertir la situación.


Equipos y pilotos

HWA Team
  • #5 - Christian Vietoris - DEU
  • #6 - Paul di Resta - GBR
  • #11 - Gary Paffet - GBR
  • #12 - Robert Wickens - CAN
  • #25 - Pascal Wehrlein - DEU
Mücke Motorsport
  • #19 - Daniel Juncadella - ESP
  • #20 - Vitaly Petrov - RUS


Especificaciones Técnicas

Aerodynamics:
Specification rear wing: mono-wing with laminated gurney. Inclination adjustable from 0 to 20°. Special diffusors, front and rear. Underfloor with 30 mm high skid block. Two permissible areas for flaps at the vehicle’s front end
Base weight (incl. driver):
1,110 kg
Brakes:
Hydraulic dual-circuit braking system, light alloy brake callipers, ventilated carbon fibre brake discs front and rear, brake force distribution continually variable by the driver
Chassis:
Directly connected to the carbon fibre monocoque is a roll cage of high-strength steel; CFRP crash elements on the side, front and rear
Cubic capacity:
Max. 4,000 cc
Driveline:
Rear-wheel drive, 4-plate CFRP clutch, sequential 6-speed sport gearbox, adjustable multi-plate limited-slip differential, constant-velocity tripod slip-joint shafts
Engine:
V8 aspirated engine, 90 degree cylinder angle, four valves per cylinder, air restricted to 2 x 28 mm by regulations
Engine management:
Bosch MS 5.1
Fuel tank capacity:
118 litres
Length/width/height:
Length: 4,650 mm (excluding rear wing) Width: 1,950 mm Height: 1,150 mm (measured from identical reference plane)
Output:
Approx. 500 hp
Steering:
Servo-assisted rack and pinion steering
Suspension:
Independent suspension front and rear, doublewishbone suspension, pushrod system with spring-damper unit, adjustable gas pressure dampers
Torque:
Approx. 500 Nm
Track width:
Max. 1,950 mm
Wheelbase:
2,750 mm
Wheels/tyres:
Hankook “Ventus”, front: 300/680 – 18, rear: 320/710 – 18, forged aluminium wheels, front: 12 x 18 inches, rear: 13 x 18 inches, two different rubber compounds: standard tyres and option tyres




2 comentarios:

  1. They are great looking cars, up after watching qualifying for round 2 they are sooooo slow. It may be a long season for the three pointed star.

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    1. They have many things to change in this car. I think there is no enough time to improve so much the car but Mercedes is the one that can do that.

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