Aston Martin Vantage GTE - 2018


Comienza nuevo año y con ello nuevos modelos aparecen en el mundo de la competición. Aston Martin dio a conocer su nuevo Vantage GTE que competirá en el campeonato del mundo de resistencia sustituyendo al exitoso Vantage V8 GTE que venía usando las temporadas anteriores.

Con la presentación del nuevo Vantage de producción que comenzará a venderse en los concesionarios a lo largo del 2018, Aston Martin ha aprovechado para lanzar la nueva versión de carreras de este deportivo. Como vemos en las imágenes destaca sobre todo las nuevas lineas mas agresivas y el frontal más afilado.


El motor que lleva instalado este Vantage GTE es un propulsor 4.0 litros V8 biturbo de origen Mercedes-AMG, de hecho es el mimo motor que monta el AMG GT GT4 que os presentamos hace unos meses. Este motor ofrece una potencia en torno a 400 kW (536 hp) y un par motor que supera los 700 Nm que transmite al eje posterior a través de una caja de cambios secuencial de 6 velocidades.






Aston Martin 2018 Vantage GTE Technical Specification

Engine

- Bespoke BorgWarner turbos with integrated electric wastegates
- Akrapovič inconel exhaust system
- Dry sump lubrication system
- Engine repositioned to optimise mass
- Distribution
- Power >400 kW*
- Torque >700 Nm*
- Variable by boost

Driveline / Transmission

- Rear wheel drive with traction control
- Xtrac six speed sequential transmission
- Alcon motorsport multi-plate clutch
- Mechanical limited-slip differential wit externally adjustable preload
- Semi-automatic paddle shift gear change
- Direct acting electric gear shift actuator
- Carbon fibre propshaft

Chassis

- Lightweight aluminium chassis based on the latest Vantage production car
- Steel roll cage to FIA safety standards
- High speed pneumatic jack system

Suspension

- Optimised geometry double wishbone suspension front and rear
- Öhlins 5-way adjustable dampers
- Adjustable anti-roll bars

Steering

- Electro-hydraulic power assisted steering
- Quick release carbon fibre steering wheel

Fuel System

- 100 litre fuel cell to FIA safety standards
- Single point fuel coupling

Brakes

- Alcon monobloc six pot front calipers
- Alcon ventilated wide annulus front brake discs
- Alcon monobloc 4 pot rear calipers
- Alcon ventilated rear brake discs
- Integrated caliper temperature and pad wear sensors front and rear
- Floor mounted driver adjustable pedal box
- Driver adjustable front/rear brake bias

Cockpit

- Optimised for driver access and visibility
- RaceTech FIA 8862 safety seat
- Schroth Six-point safety harness
- Lifeline FIA 8865 fire extinguisher system
- Cosworth driver display and shift lights
- Rear view camera with Bosch collision avoidance radar system
- Air conditioning
- Electrically operated driver drinks system

Aerodynamics / Bodywork

- Removable carbon-fibre body panels to FIA LMGTE regulations
- Carbon fibre roof with regulation safety access hatch
- Full length flat floor
- Carbon fibre splitter and diffuser
- Adjustable carbon fibre rear wing

Wheels

- TWS forged magnesium 12.5” x 18” front
- TWS forged magnesium 13.0” x 18” rear
- Captive wheel nut design

Tyres

- Michelin 30/68 – 18 front
- Michelin 31/71 – 18 rear

Weight

- Dry weight 1245kg (regulated base weight)


Comentarios

  1. Maravilloso frontal, un coche muy agresivo. espero que lo veamos pronto en los circuitos.
    Abrazo!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario