McLaren MP4-29 F1


La temporada 2014 de Formula 1 se presenta con importantes cambios en la normativa. Para el equipo McLaren supone una gran oportunidad de volver a estar en los puestos de cabeza luchando por las victorias, ya que la campaña pasada no fueron capaces de plantar cara a sus principales rivales. El nuevo MP4-29 montará por último año un propulsor Mercedes, dando paso en la temporada 2015 a los nuevos motores Honda.



Otra de las novedades con las que cuenta este McLaren es la suspensión delantera. Tras un año utilizando un sistema pull-rod y debido a los malos resultados obtenidos, han decidido volver al sistema push-rod que en los años anteriores les había funcionado tan bien.


Especificaciones Técnicas

Chasis

  • Monocoque: Carbon-fibre composite incorporating driver cockpit controls and fuel cell
  • Front suspension: Carbon-fibre wishbone and pushrod suspension elements operating inboard torsion bar and damper system
  • Rear suspension: Carbon-fibre wishbone and pullrod suspension elements operating inboard torsion bar and damper system
  • Electronics: McLaren Applied Technologies. Including chassis control, engine control, data acquisition, alternator, sensors, data analysis and telemetry
  • Bodywork: Carbon-fibre composite. including engine cover, sidepods, floor, nose, front wing and rear wing. Driver-operated drag reduction system
  • Lubricants & Fluids: Mobilith SHC™ 1500 Grease – Mobilith SHC™ 1500 Grease – high-temperature drive-shaft tripod lubricationMobilith SHC™ 220 Grease – Mobilith SHC™ 220 Grease – low rolling-resistance ceramic wheel bearing lubricationMobil SHC™ Hydraulic Oil – Mobil SHC™ Hydraulic Oil – high-pressure, high-temperature hydraulic fluid used for driver, transmission and power-unit control actuators
  • Tyres: Pirelli P Zero
  • Radio: Kenwood
  • Race wheels: Enkei
  • Brake calipers: Akebono calipers cylinders
  • Master cylinders: Akebono master cylinders
  • Batteries: Lithium-Ion battery, between 20 and 25 kg, maximum energy storage, 4 MJ per lap
  • Steering: McLaren Racing power-assisted
  • Instruments: McLaren Applied Technologies dashboard
  • Paint solutions: AkzoNobel Car Refinishes system using Sikkens products

Engine

  • Type: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
  • Lubricant: Mobil 1™ Engine Oil – high-protection low-friction lubricant and coolant, for high durability and improved fuel economy
  • Capacity: 1.6 litres
  • Cylinders: 6
  • Maximum rpm: 15,000 rpm
  • Bank angle: 90 degree vee angle
  • Fuel injection: 500bar direct injection, single injector per cylinder
  • Number of valves: 24
  • Fuel: ExxonMobil High Performance Unleaded (5.75% bio fuel)Max fuel flow rate100kg/hour (above 10,500 rpm)
  • Weight: 145 kg


ERS

  • Architecture: Integrated Hybrid energy recovery via Motor Generator Units, crankshaft coupled electrical MGU-K, turbocharger coupled electrical MGU-H
  • MGU-K: Maximum speed, 50,000 rpm. Maximum power, 120 kW. Maximum energy recovery, 2 MJ per lap. Maximum energy deployment, 4 MJ per lap.
  • MGU-H: Maximum speed 125,000 rpm. Maximum power, unlimited. Maximum energy recovery, unlimited. Maximum energy deployment, unlimited
  • Energy store: Lithium-Ion battery, between 20 and 25 kg. Maximum energy storage, 4 MJ per lap

Transmission

  • Gearbox & Differential: Carbon-fibre composite caseEpicyclic differential with multi-plate limited-slip clutch
  • Gears: Eight forward and one reverse
  • Gear selection: McLaren Racing hand-operated seamless-shift
  • Clutch: Carbon/carbon, hand-operated
  • Lubricants: Mobil 1 SHC™ Gear Oil – Low traction-loss, high-efficiency gear and bearing lubricant and coolant





Información y datos: McLaren Website
Imágenes: McLaren Media

Comentarios

  1. Veremos como anda es McLaren; al menos empezó bien en los entrenamientos de pretemporada. Eso si, por más que todos critiquen las trompas de los nuevos F1, a mi me gustan más que las altas de los últimos años.
    Abrazos!

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