Dallara GP2/12


Comienza la nueva temporada de la GP2 Series con el estreno de una nueva versión del monoplaza diseñado por Dallara. Se trata de un coche que adapta las nuevas lineas de los F1, con alerones delanteros bajos y anchos y los traseros más altos y estrechos, que permite que los pilotos que salgan de esta categoría tengan mayor facilidad para adaptarse a los monoplazas de F1.

Dimensions:

  • Overall length: 5065 mm
  • Overall width: 1800 mm
  • Overall height: 1072 mm (including FOM roll hoop camera)
  • Wheelbase: 3120 mm
  • Overall weight: 688 kg (driver on-board)


Safety standards:

  • FIA F1 safety standards including: Front, side, rear and steering column impact tests
  • Front and rear roll hoop, impact structures and monocoque push tests
  • Anti-intrusion survival cell protection panels
  • Wheel retainer safety cables.




En cuanto al motor, el Dalara GP2/12 monta un propulsor Renault V8 de 4.0 litros desarrollado por Mecachrome que rinde más de 600 CV y ofrece un par de 500 Nm. Monta una transmisión secuencial de 6 velocidades.

Engine

  • V8 - 4 litre atmospheric - 612 HP @ 10.000 rpm - made by Mecachrome
  • 8 in 1 exhaust
  • Fly by wire accelerator system
  • Rebuild after 4000 to 4500 km.
  • Torque 500Nm @ 8000 rpm


Gearbox

  • 6-speed longitudinal Hewland sequential gearbox
  • Electro-hydraulic command via paddle shift from steering wheel
  • AP Carbon clutch
  • No on-board starter, anti-stall system
  • Non hydraulic ramp differential


Performances:

  • Acceleration: 0 - 100 km/h, 2.90 sec.  0 - 200 km/h, 6.60 sec
  • Maximum speed: 332 km/h (Monza aero configuration)
  • Max. braking deceleration -3.5 G
  • Max. lateral acceleration +/- 3.9 G

Electronic features:

  • Magneti Marelli Marvel 8 ECU/GCU including data logging system
  • XAP power supply management unit
  • CAN data acquisition pre-equipment
  • F1 EM motorsport Marshalling system
  • Beacon receiver




En el apartado de dinámica podemos destacar las siguientes especificaciones del monoplaza que Dallara pone al servicio de los equipos para la temporada 2012.

Suspension

  • Double steel wishbones, pushrod operated, twin dampers and torsion bars suspension (F) and spring suspension (R)
  • Adjustable ride height, camber and toe
  • Two way (F) / Four way (R) adjustable Koni dampers
  • Adjustable anti-roll bar (Front/Rear)

Steering system

  • Non assisted rack and pinion steering system
  • XAP steering wheel with dashboard, marshalling display, gear change and clutch paddles

Brakes

  • 6 pistons monobloc Brembo callipers
  • Hitco carbon-carbon brake discs and pads

Wheels and tyres

  • F1 standard wheel dimensions
  • O.Z. Racing Magnesium rims: 13” x 12” front & 13” x 13.7” rear

GP2 series specific Pirelli slick tyres.



Todas las decoraciones de esta temporada 2012:














Información e imágenes: GP2 Series

Comentarios

  1. La GP2, al menos en este 2013, es la categoría que más me gusta. Sólo le falta la lucha de marcas que tenía antes cuando se llamaba F2 y luego F3000.
    Igual se lo perdono.
    Abrazos!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario