Seguimos mostrando los distintos participantes en esta temporada 2013 del campeonato V8 Supercars Australiano y lo hacemos con el Holden VF Commodore. Se trata del modelo con mayor presencia en parrilla ya que contamos hasta con 15 unidades de un total de 28 participantes en el campeonato. Aunque es el máximo favorito para llevarse el título de nuevo, sobre todo el equipo Triple Eight Race Engineering (aka Red Bull Racing Australia), la llegada de nuevos contendientes al campeonato puede hacer que veamos una lucha por la victoria más abierta que el año pasado.
Vehicle | Holden Commodore VF |
Engine | 5.0 litre naturally aspirated V8 |
Power | Estimated 635+ bhp |
Electronics | Control MoTeC package including M190 ECU, Power Distribution Module, driver dash. |
Transmission | Control Albins ST6 6 speed sequential Transaxle with integrated spool differential. |
Axles | Control parts from Race Products |
Clutch | Triple plate carbon 7 and ¼ inch |
Suspension | Front
Double wishbone suspension with adjustable damper and cockpit adjustable front anti-roll bar. Rear Control Independent rear suspension with adjustable damper and cockpit adjustable anti-roll bar. |
Brakes | Front
AP Racing 6 piston caliper, 395mm ventilated discs Rear AP Racing 4 piston caliper, 355mm ventilated discs |
Wheels | Control Rimstock 18” x 11” forged aluminium |
Tyres | Dunlop control tyre |
Steering | Control Colapsible Steering column from Woodward |
Fire Extinguising System | Control package from Lifeline |
Windscreen | Polycarbonate |
Chassis and Rollcage | Control design from Pace Innovations |
Fuel Capacity (sprint/enduro events | TBA and 112L |
Weight | 1400KG (With Driver) |
Top Speed | 298+ kph |
0-100km/h | TBA |
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