Tenemos un nuevo modelo que llega a la popular categoría GT3. Se trata del Cadillac AST-V.R, que ha llegado en principio para sustituir al CTS-VR en las carreras de la Pirelli World Challenge. En un futuro seguramente le veamos también disputar algunos de los numerosos campeonatos de GT3 que existen a lo largo y ancho del planeta. Este será el segundo modelo de GM para esta categoría ya que el Corvette C7 GT3 ya está siendo desarrollado por Callaway Competition para competir en las pruebas de GT3 europeas.
El propulsor que monta es el GM LF4.R, la versión de competición del motor V6 Twin Turbo de 3600cc que monta el modelo de producción. Este motor proporciona hasta 600hp de potencia y 700 Nm de par que transmite al eje posterior a través de una caja de cambios secuencial Xtrac de seis velocidades.
Está previsto que debute a principios de marzo de 2015 en la primera prueba del PWC en el Circuito de las Americas. Los equipos privados tendrán que esperar hasta 2016 para poder disponer de una unidad de este ATS-V.R ya que Cadillac empezará solo trabajando con su equipo oficial.
Especificaciones técnicas
Model
|
Cadillac ATS-V.R
|
Construction
|
Reinforced eight-point welded roll cage; carbon fiber hood, deck-lid, front fenders, doors, rear fenders
|
Engine
|
LF4.R 3.6L, Twin-Turbo V-6 with production aluminum block and heads, up to 600 HP@7400 RPM torque 520 ft-lb (unrestricted), developed and built by GM Powertrain
|
Fuel supply
|
120 liter (31.7 gallons) fuel cell
|
Engine management
|
Bosch MS5.1, programmable
|
Turbocharging
|
BorgWarner EFR Series twin-turbochargers, boost set to FIA specifications
|
Intake
|
Carbon fiber with integral high-capacity water-to-air-intercoolers
|
Exhaust
|
Side exit direct exhaust from turbos, no mufflers
|
Transmission
|
Xtrac sequential six-speed rear-mounted transaxle; steering wheel-mounted paddle shift; no lift shift; limited slip differential with 3.13 final drive
|
Traction control
|
Electronic, driver adjustable
|
Brakes
|
Brembo, six-pot front with 380mm rotor, four pot rear with 355mm rotor; Bosch ABS M4 controls with driver-adjustable modes
|
Suspension
|
Three-way Penske adjustable shocks, front and rear independent SLA suspension
|
Chassis
|
Reinforced production unibody with race-designed safety cage
|
Pedals
|
Close-ratio foot pedal box, accelerator, brake, clutch pedals
|
Steering
|
ZF hydraulic power-assisted rack and pinion steering
|
Wheels
|
BBS 12” x 18” aluminum front and 13” x 18” rears
|
Tires
|
Racing tires, front 315/680 x 18, rear 325/705 x 18, series spec
|
Aero kit
|
Carbon fiber five-piece aero kit including side skirts, front splitter, fascia and dive planes, rear diffuser and rear bumper cover
|
Dry weight (lb/kg)
|
2,900 /1,315
|
Other features
|
Motorola two-way radio; Pratt & Miller-developed side-impact-reducing crush box, carbon fiber custom-molded cool seat and competition driver air conditioning system; Willans six-point racing driver seat belts; dash display rearview cameras
|
Información, datos e imágenes: GM Media
That is a cool looking ride, the body kit suits it nicely. Our V8 Supercars will be going this way in 2016 with the smaller engines etc.
ResponderEliminarTremenda bestia, un bello y gran coche.
ResponderEliminarAbrazos!