Dodge Challenger SRT


Con el Dodge Challenger SRT os traemos uno de los mas icónicos y espectaculares ponycars, con sus dos versiones mas potentes del mercado desde el 2008 el SRT y el SRT Hellcat traen consigo mas potencia para que su comportamiento en carretera sea mas deportivo si cabe.



Algunas de las diferencias entre el modelo SRT y el SRT Hellcat son el capó de aluminio del SRT, el faldón trasero mas voluminoso del Hellcat y un splitter frontal mas grande, los faros también han sido rediseñados para darle un aspecto mas sofisticado, los pilotos LED o las llantas que en el caso del Hellcat son negras.



Pero sin duda la principal diferencia la encontramos bajo el capó, el SRT presenta el motor 392 HEMI de 6.4 litros frente al Supercharged HEMI Hellcat de 6.2 litros del Hellcat, ambos cuentan con un bloque V8 pero la gran diferencia radica en que el HEMI V8 del Hellcat esta sobrealimentado con un compresor lo que hace ascender la potencia desde 490cv del modelo SRT a 717cv, lo que le convierte en el mas potente de los fabricados hasta ahora por la marca Chrysler.

Pero esto no es todo la marca esta estudiando la incorporación de un compresor volumetrico Eaton de tipo roots y un sistema de doble turboalimentacion HPS que proporcionaría hasta un total de 805cv, aunque tendremos que esperar unos años para ver si se hace realidad.

Los dos modelos tiene incorporados los mismos modos de conducción (Sport, Track, Custom o personalizable) dándole a ambos una gran versatilidad a la hora de conducir y llegando a acelerar de 0-100 km/h en 3.6 segundos, estos modos pueden  modificar la  respuesta de la dirección, suspensión o incluso el motor, ya que en ambos se puede limitar la potencia.


Los frenos de ambos son de disco, tanto en la parte delantera como en la trasera, montando unos Brembo de 6 pistones delante y 4 detrás, cuentan con servofrenos con asistencia hidráulica, Es el mayor equipo jamas ofrecido por el modelo, los discos de 390/350 mm de diámetro según la marca aguantan mejor el calor, son mas longevos y tienen una gestión térmica superior a cualquier otro.


En cuanto al interior ambos modelos están equipados con asientos de cuero  premium Laguna SRT eléctricos y calefactados, volante deportivo térmico plano de cuero, pantalla de navegación de 7 pulgadas con modo de manejo configurable y a todo esto se le puede incorporar techo corredizo eléctrico.


Por todo esto las cifras de venta del Challenger ya han adelantado a su hermano el Camaro llegando a superar las 40.000 unidades. Su precio de venta es de $50.000 para el SRT y de $64.000 para el Hellcat.








Especificaciones técnicas

BODY

Layout Longitudinal front engine, rear-wheel drive (RWD)
Construction Unitized steel body

ENGINE: SUPERCHARGED 6.2-LITER HEMI® HELLCAT V-8

Availability Standard on Challenger SRT Hellcat
Type and Description 90-degree V-type, liquid-cooled
Displacement 370 cu. in. (6,166 cu.cm)
Bore x Stroke 4.09 x 3.58 (103.9 x 90.9)
Valve System
Pushrod-operated overhead valves, 16 valves with sodium-filled exhaust valves and hollow stem intake valves, 16 conventional hydraulic lifters, all with roller tips
Fuel Injection Sequential, multiport, electronic, returnless
Construction Deep-skirt cast-iron block with cross-bolted main bearing caps, unique aluminum alloy heads with hemispherical combustion chambers
Compression Ratio 9.5:1
Power (estimated SAE net) 707 bhp (527 kW) @ 6,000 rpm (114 bhp/liter)
Torque (estimated SAE net) 650 lb.-ft (881 N•m) @ 4,000 rpm
Max. Engine Speed 6,200 rpm
Fuel Requirement Premium 91 octane (R+M)/2 — recommended
Factory Oil Fill 0W-40 Pennzoil Ultra™ synthetic
Intercooler System Separate low-temp cooling system with dual water-to-air intercoolers nd a high-flow variable-speed electric water pump
Emission Controls
Dual close-coupled three-way catalytic converters heated wide range upstream and switching downstream O2 sensors and internal engine features. (a)
Exhaust Type Dual 2.75-in straight-though exhaust system with twin Electronic Exhaust
Valves (EEV) with rectangular Black Vapor-chromed tips

ENGINE: 392 HEMI V-8 (6.4 liter)

Availability Standard on Challenger SRT 392
Type and Description 90-degree V-type, liquid-cooled
Displacement 392 cu. in. (6,417 cu. cm)
Bore x Stroke 4.09 x 3.72 (103.9 x 94.5)
Valve System
Pushrod-operated overhead valves, 16 valves with sodium-filled exhaust valves and hollow stem intake valves, 16 conventional hydraulic lifters, all with roller tips
Fuel Injection Sequential, multiport, electronic, returnless; automatic features Fuel Saver mode
Construction Deep-skirt, cast-iron block with cross-bolted main bearing caps, aluminum alloy heads with hemispherical combustion chambers
Compression Ratio 10.9:1
Power (SAE net) 485 bhp (362 kW) @ 6,100 rpm (75.8 bhp/liter)
Torque (SAE net) 475 lb.-ft. (644 N•m) @ 4,200 rpm
Max. Engine Speed 6,400 rpm (electronically limited)
Fuel Requirement Premium 91 octane (R+M)/2 — recommended
Factory Oil Fill 0W-40 Pennzoil Ultra synthetic
Emission Controls Dual close-coupled three-way catalytic converters, quad-heated oxygen sensors and internal engine features(a)
Exhaust Type Dual 2.75-in straight-thru exhaust system with twin Electronic Exhaust
Valves (EEV) with rectangular chromed tips

ELECTRICAL SYSTEM

Alternator 220-amp
Battery H7 case, 730 CCA, maintenance free

SUSPENSION


Type
SRT-tuned three-mode adaptive damping system: Street mode = sporty, compliant ride; Sport mode = firm, improved handling; Track mode = firmest, maximum handling (SRT 392 and SRT Hellcat)
Front
Independent SLA with high upper “A” arm, coil spring over gas-charged ADS Bilstein® shock absorbers and 32 mm hollow stabilizer bar, lateral and diagonal lower links (SRT 392)
Independent SLA with high upper “A” arm, coil spring over gas-charged ADS Bilstein shock absorbers and 34 mm solid stabilizer bar, lateral and diagonal lower links (SRT Hellcat)
Rear
Five-link independent with coil springs, link-type 19 mm hollow stabilizer bar, gas-charged ADS Bilstein shock absorbers and isolated suspension cradle (SRT 392)
Five-link independent with coil springs, link-type 22 mm solid stabilizer bar, gas-charged ADS Bilstein shock absorbers and isolated suspension cradle (SRT Hellcat)

BRAKES

Front (Challenger SRT and Challenger SRT Hellcat)
Rotor Size and Type 15.4 x 1.34 (390 x 34.0) two-piece aluminum hat, vented and slotted
Caliper Size and Type 1.42 (36 mm) Brembo® six-piston fixed monoblock aluminum
Swept Area 424 sq. in. (2735 sq. cm)
Rear (Challenger SRT and Challenger SRT Hellcat)
Rotor Size and Type 13.8 x 1.10 (350 x 28) vented and slotted
Caliper Size and Type 1.26 (32) Brembo four-piston fixed with aluminum housing
Swept Area 316 sq. in. (2,036 sq. cm)
Four-wheel Anti-lock Brake System (ABS) and Traction Control Standard
Electronic Stability Control (ESC) and Brake Assist Standard
Brake Knockback Mitigation Standard
Hill-start Assist (HSA) Standard
Four (Street, Sport, Track, Off) -position
ESC/Traction Control Mode Selection Standard
Power-assist Type 8 + 9 (203 + 209) tandem-diaphragm vacuum booster
Active Exhaust Standard

DIMENSIONS AND CAPACITIES

Wheelbase 
116.17 (2,951) (Challenger SRT Hellcat and Challenger SRT 392)
Track, Front
64.0 (1625) (Challenger SRT Hellcat)
63.4 (1,611) (Challenger SRT 392)
Track, Rear
63.7 (1,618) (Challenger SRT Hellcat)
63.1 (1,604) (Challenger SRT 392)
Overall Length
197.5 (5018) (Challenger SRT Hellcat)
198.0 (5,028) (Challenger SRT 392)
Overall Width 
75.7 (1,923) (Challenger SRT 392 and Challenger SRT Hellcat)
Overall Height
55.7 (1,416 (Challenger SRT Hellcat)
55.9 (1,419) (Challenger SRT 392)
Ground Clearance
4.5 (115) (Challenger SRT Hellcat)
4.7 (120) (Challenger SRT 392)
Curb Weight, lb. (kg) 
4,439 (2013.5) (6.2 liter automatic/ Challenger SRT Hellcat)
4,449 (2018) (6.2 liter manual/ Challenger SRT Hellcat)
4,251 (1928) (6.4 liter automatic/ Challenger SRT 392)
4,240 (1923) (6.4 liter manual/ Challenger SRT 392)

TIRES

Front and Rear Standard on Challenger SRT and Challenger SRT Hellcat
Size and Type 275/40ZR20 All-season
Mfr. and Model Pirelli (PZero Nero All-season)
Front and Rear Optional on Challenger SRT 392 and Challenger SRT Hellcat
Size and Type 275/40ZR20 Three-season
Mfr. and Model Pirelli (PZERO)



0 comentarios:

Publicar un comentario